Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The mathematical model of flow processes in the combustion chamber of gas engine

Tytuł:
The mathematical model of flow processes in the combustion chamber of gas engine
Autorzy:
Cupiał, K.
Tutak, W.
Data publikacji:
2001
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Three different shapes of the combustion chambers were modelling by KIVA 3V code. These chambers are designed for the real engine. Two chambers have the same shape but difference squish ratio. The best turbulent qualities take place in the chamber with squish = 4 mm and c.r. = 10.82. The squish velocity for chamber with squish = 4 mm and c.r. = 10.82 is three time bigger in relation to the chamber with squish = 5 mm and er. - 8.67. The maximum of TKE is at about 12 degrees before TDC for spark ignition engine and equals to 4.1 m2 / s2 for the chamber with er. = 10.82 and squish = 4 mm . The decreasing in the squish from 7 mm to 4 mm cause an increase in the TKE to aprox. 30 %.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies