Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A technology of utilization in road construction of oil sludge resulting from the sewage treatment in the polish oil consortium "Orlen" joint stock company (PKN Orlen S.A.) in Płock

Tytuł:
A technology of utilization in road construction of oil sludge resulting from the sewage treatment in the polish oil consortium "Orlen" joint stock company (PKN Orlen S.A.) in Płock
Autorzy:
Bartkiewicz, B.
Obierak, I.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
osad ściekowy
utylizacja
budownictwo drogowe
petrochemical sludge utilization
road construction material
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Processes applied for preliminary treatment of wastewater from refineries and petrochemical plants create the oily sludge, containing high percentage of water and only a bit less of hydrocarbons. This sludge is collected in storage tanks, because no application for it can be found. Our researches had as a first step the aim to convert this fluid sludge into solid substance (product) by adding of quicklime and then utilize the product in the road construction as a bottom layer of the road. The product should be added in the amount of a few percent comparing to the rest of soil. The second step of the research was an assessment of an impact of the product used for construction of experimental sections of roads and squares on environment by monitoring of surface and ground water quality in their vicinity. If the contribution of the product in total amount of the road material is less than 8% the influence is kept under limits.
Przy wstępnym oczyszczaniu ścieków z zakładów rafineryjno-petrochemicznych powstają płynne osady ściekowe o wysokim uwodnieniu i tylko nieco mniejszym procencie węglowodorów. Osady te są gromadzone w bezodpływowych zbiornikach, gdyż nie ma dla nich zastosowania. Niniejsze badania miały na celu w pierwszym etapie zamianę osadów o charakterze płynnym na osad o konsystencji stałej (produkt) przez dodanie wapna palonego, a następnie utylizację tak wytworzonego produktu w budownictwie drogowym jako kilkuprocentowego dodatku do dolnych warstw drogi. Drugi etap badań dotyczył oceny wpływu produktu wbudowanego w podłoże dróg lub placów na środowisko wód podziemnych i powierzchniowych przez analizę zmian składu chemicznego tych wód w bezpośrednim sąsiedztwie zrealizowanych doświadczalnych odcinków dróg. Przy zachowaniu odpowiednich proporcji pomiędzy produktem i naturalnym materiałem drogowym wpływ ten mieści się w granicach dopuszczalnych prawem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies