Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wybranych czynników wpływających na trajektorie ruchu poszukiwanych pojazdów

Tytuł:
Analiza wybranych czynników wpływających na trajektorie ruchu poszukiwanych pojazdów
Autorzy:
Górska, M.
Jackowski, S.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
system poszukiwania pojazdów
sieć dróg
symulacja
vehicle search system
road network
symulation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozważana w artykułach [1,2,3,4] koncepcja systemu poszukiwania zadanych pojazdów na podstawie danych wizualnych sukcesywnie rozwijana jest o kolejne etapy symulacji. Celem nadrzędnym jest uzyskanie największego prawdopodobieństwa trafnej prognozy trajektorii zadanego pojazdu, która w efekcie pozwoli na skuteczną interwencję wybranym użytkownikom systemu. Konieczne jest więc analizowanie zróżnicowanych typów kierowcy jak i trafne rozłożenie punktów obserwacyjnych. Aktualnie przedłożono rezultaty badań nad bardziej rozbudowanym modelem kierowcy poruszającym się po hipotetycznej sieci dróg. Odległości od punktu początkowego do celu jazdy mierzone są po odcinkach trasy, które dodatkowo mogą być charakteryzowane wagami zależnymi od parametrów drogi (np. jakość nawierzchni, przepustowość, podział na drogi płatne itp.). Efekty przypadkowych odchyleń od optymalnych decyzji kierowców (najkrótszych tras) są uwzględniane przy wyznaczaniu pozycji punktów obserwacyjnych. W perspektywie planuje się optymalizację jakości predykcji, która przedstawiona zostanie w kolejnych pracach.
We extend the concept of a network for visual tracing definite vehicles, presented recently in [1,2,3,4], by successive improvements of available simulation components. The final aim is to make good predictions of future positions of the object under surveillance, which allows the interception of the target by the authoryties. It is crucial to include the whole spectrum of possible driver behaviors in order to decide reasonably about optimal positions for observation points. In the present article, the simulation is extended to a more flexible road net together with a more sophisticated driver model. Distances are measured along the road segments and may be weighted by road conditions such as state of the surface, traffic density and fees.The effects of random deviations from optimal decisions of drivers on the traffic densities at chosen camera positions are studied. Thus, the observation network may be subject to optimization with respect to the number of registered targets. Later on, the objective will be the quality of predictions, which will be considered in a forthcoming paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies