Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Szczelność komory spalania silnika o zapłonie samoczynnym podczas rozruchu i nagrzewania

Tytuł:
Szczelność komory spalania silnika o zapłonie samoczynnym podczas rozruchu i nagrzewania
Autorzy:
Koliński, K.
Pszczółkowski, J.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
tłokowe silniki spalinowe
rozruch w niskiej temperaturze
silnik spalinowy
spalanie
combustion piston engines
starting at low temperature
combustion engine
combustion
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono wyniki badań ilości spalin przedostających się do skrzyni korbowej silnika o ZS podczas jego rozruchu i nagrzewania oraz model analityczny przepływu gazów. Badania przeprowadzono w różnych temperaturach otoczenia, przy zmiennych wartościach prędkości obrotowej silnika. Celem badań jest ocena ilości gazów przedostających się do skrzyni korbowej i ich wpływu na rozruch silnika oraz znalezienie korelacji pomiędzy zużyciem tulei cylindrowych w czasie zimnych rozruchów, a ilością gazów przedostających się do skrzyni korbowej silnika. Na przebieg wymienionych procesów znaczący wpływ mają charakterystyki temperaturowe materiałów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych, dla których istotny jest wzrost ich lepkości w obniżonych temperaturach otoczenia.
The paper presents the test results of blow-by gases of the diesel engine under its starting and warming-up condittions and blow-by analitycal model as well. The researches were conducted under different ambient temperatures and various engine crankshaft rotational speed. The aim of the quantity of blow-by gases, their influence on engine starting and also to find the correlation between the cylinder wear under cold starting and the blow-by process. On the course of these processes important influence have the temperature characteristics of construction and exploitation materials for those the main factor is their viscosity increase at lowered ambient temperatures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies