Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metodologia wyceny wartości rynkowej marki na przykładzie metody opłat licencyjnych

The article presents a method to calculate licence fees used for brand valuation. The article discusses an algorithm used to calculate cash flow for ex ante evaluation. Sales volume and sales value reflect the strategic goals of a company and their evaluation is of key importance in the method presented, therefore the need for in-depth knowledge of the sector in which a given company operates is stressed, as well as knowledge about the competitiveness of its products and relationships with customers and suppliers alike. The article also discuses a method to calculate licence fees for valuated brands. Models to calculate discount rate are presented and attention is paid to the need to adjust a given model to an established cash flow. Methods to calculate residual value are also reviewed; residual value reflects the value after a given forecast period, when cash flows have stabilized.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies