Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku” na świadomość konsumenta

Tytuł:
Wpływ kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku” na świadomość konsumenta
Autorzy:
Groele, B.
Gutkowska, K.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
kampania
owoce
warzywa
sok
konsument
campaign
fruit
vegetables
juice
consument
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Spożycie owoców i warzyw w Polsce jest niższe niż w innych krajach Unii Europejskiej, różni się także od zaleceń żywieniowców. Odzwierciedleniem znaczącej roli owoców i warzyw w diecie jest usytuowanie ich w Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej zaproponowanej w 2016 r. przez Instytut Żywności i Żywienia. W celu zwiększenia udziału owoców i warzyw w diecie Polaków są podejmowane liczne działania edukacyjne kierowane do różnych grup ludności oraz kampanie społeczne propagujące walory odżywcze tej grupy produktów. Przykładem takiej kampanii jest prowadzony od 2008 r. przez Stowarzyszenie Krajowej Unii Producentów Soku (KUPS) program edukacyjny „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie danych ilustrujących skuteczność tego programu i tym samym uzasadnienie dalszego prowadzenia kampanii informacyjnej „5 porcji owoców, warzyw lub soku” kreującej właściwe zachowania żywieniowe, zwłaszcza matek i dzieci.
Consumption of fruits and vegetables in Poland is lower than in other countries of the European Union, it also differs from the recommendations of nutrition experts. The importance of fruits and vegetables in everyday diet is reflected by their position in the Pyramid of Healthy Nutrition and Physical Activity, proposed in 2016 by the National Food and Nutrition Institute. In order to increase the number of fruits and vegetables in Poles’ diet, many educational actions, directed towards different social groups, are being undertaken. dditionally, social campaigns promoting nutritional value of products from this group are taking place. The educational programme: “5 portions of vegetables, fruits, or juice”, as conducted since 2008 by the Polish Association of Juice Producers (KUPS), is a grand example of such campaign. The goal of this article is to present the data illustrating the effectiveness of this program, and to justify further conduction of “5 portions of vegetables, fruits, or juice” information campaign, which creates correct eating habits, especially among mothers and children.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies