Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of working parameters of a small spark ignition internal combustion engine with a power regulation system by use of exhaust gases recirculation

Tytuł:
Analysis of working parameters of a small spark ignition internal combustion engine with a power regulation system by use of exhaust gases recirculation
Autorzy:
Marek, W.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
exhaust gas recirculation (EGR)
internal combustion engine
micro-CHP
recyrkulacja spalin
kogeneracja
silnik spalinowy
micro CHP
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents a power regulation system for an internal combustion engine cogeneration system that will allow implementation of a regulatory system by use of exhaust gases recirculation and quick regulatory procedures based on combined measurements of mass air flow rate in the inlet part with dynamic development of the revised pulse control (injection) as a function of engine load. The propulsion system of CHP where stabilization of rotational speed of the power receiver is required on easy way of dose correlation as a function of fuel load, satisfying the requirements of the speed regulator, can be obtained. The main criteria of the control system configuration associated with the charge exchange process, taking into consideration, on the one hand, energy demands of the diving system, and, on the other hand, ensuring minimalization of toxic components in exhaust gases. Conclusions drawn form investigations of the test engine with a power regulation system by use of exhaust gases recirculation will be formulated on the basis of a comparative survey (analysis) with parameters of a small engine Z1 with carburetor and fuel injection powered (fueled) with a homogeneous mixture of differentiated composition (approximately stechiometric for fuel injection) without exhaust gases recirculation. Works on this system are still in progress but the results obtained so far indicate aimfulness of their publication.
W referacie będzie zaprezentowany układ zasilania tłokowego silnika spalinowego do układu kogeneracyjnego, który umożliwi wdrożenie systemu regulacji mocy przy zastosowaniu recyrkulacji spalin i szybkich procedur regulacyjnych, opartych na powiązaniu pomiarów masowego natężenia przepływu ładunku powietrza w układzie dolotowy, z dynamicznym wypracowywaniem skorygowanego impulsu sterującego (czasu wtrysku) jako funkcji obciążenia silnika. W układzie napędowym kogeneratora, gdzie wymagana jest stabilizacja prędkości obrotowej odbiornika mocy, będzie można uzyskać w prosty sposób korekcję dawki paliwa jako funkcji obciążenia, spełniającą wymagania regulatora jednozakresowego. Będą przedstawione główne kryteria konfiguracji systemu sterowania związane z problematyką procesu wymiany ładunku, uwzględniające z jednej strony energetyczne zapotrzebowanie układu wymuszającego, z drugiej zaś strony zapewniające minimalizację zawartości toksycznych składników w spalinach. Wnioski z przeprowadzonych badań silnika z systemem regulacji mocy przy zastosowaniu recyrkulacji spalin zostaną sformułowane na podstawie analizy porównawczej ze wskaźnikami pracy małego silnika ZI z gaźnikiem oraz wtryskiem paliwa, zasilanego homogeniczną mieszanką o zróżnicowanym składzie (stechiometrycznym w przybliżeniu dla zasilania wtryskowego) bez recyrkulacji spalin. Prace nad ww. układem są jeszcze w trakcie realizacji, ale uzyskane dotąd wyniki wskazują na celowość ich publikacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies