Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simulation study on the influence of tugboats capacity on the safety of simultaneous emergency un-berthing

Tytuł:
Simulation study on the influence of tugboats capacity on the safety of simultaneous emergency un-berthing
Autorzy:
Asmara, I Putu Sindhu
Abdullah, Kharis
Muhammad, Anis Mustaghfirin
Firmansyah, Cahya Ardie
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
ship berthing
container terminal area
simulation
safe maneuvering
tugboats
Mathematical Modeling Group
MMG
safety
ship operation problems
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This paper simulated a simultaneous un-berthing of two container ships. The simulation was intended to determine the number and capacity of tugboats considering an emergency situation in a port. A port provides the number and capacity of tugboats based on the regulation of the Transportation Ministry. In an emergency condition at the terminal and the maximum environmental conditions of wind, wave, and current, the vessel should be un-berthed simultaneously. In this study, two container ships are un-berthed simultaneously in eight scenarios. The available tugboats are simulated using the MMG model to pull the vessels from the jetty turn them in the approaching channel and pass the main channel to achieve the anchorage area. The trajectories of maneuvering using the existing tugs are compared to the normal passage using the appropriate capacity of tugboats. The number and capacity of the tugboat to comply with the safety criteria and avoid collision between the un-berthed ships is proposed.
1. Pełne imiona podano na stronie internetowej czasopisma w "Authors in other databases."
2. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies