Tytuł pozycji:
Narzędzia kształtowania jakości usług w przedsiębiorstwie
W opracowaniu podano podstawowe określenia z obszaru działania, sterowania, zarządzania i kierowania, przydatne także w systemie transportowym. Zdefiniowano pojęcia jakości, zasad, metod i narzędzi stosowanych w ocenie procesów działania, a także określono miejsce i rolę systemu jakości w systemie produkcji i usług przedsiębiorstwa. Opisano system zarządzania przedsiębiorstwa, gdzie przedstawiono koncepcję, ogólną budowę i miejsce podsystemu zarządzania w systemie jakości działania oraz dostępnej bazy metod i narzędzi. Nowe podejście do metodyki kształtowania usług z wykorzystaniem zasad, metod i narzędzi kształtowania jakości to już praktyka większości przedsiębiorstw transportowych.
This paper provides basic determination of the area of action, control, management and control, useful also in the transport system. Defines the concept of quality, principles, methods and tools used in the evaluation of processes and determined the place and role of the quality system in the manufacturing and service businesses. Described in the company management system, which presents the concept, general construction and site management subsystem in the quality of the database and available tools and methods. A new approach to methodology development services using the principles, methods and tools are already shaping the quality of the practice of most transport companies.