Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Improving the Performance of Multiscene Marketing Video Content through its Dynamics Adjustments

Tytuł:
Improving the Performance of Multiscene Marketing Video Content through its Dynamics Adjustments
Autorzy:
Fornalczyk, Kacper
Bortko, Kamil
Disterheft, Aneta
Jankowski, Jarosław
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
visualization
image analysis
heuristic algorithm
film
gaze tracking
color
user experience
wizualizacja
analiza obrazu
algorytm heurystyczny
śledzenie wzroku
kolor
doświadczenie użytkownika
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The use of online video content plays a vital role in marketing strategies and is a significant component of internet usage. The challenge lies in evaluating the impact of video content on user engagement and finding ways to enhance its performance without employing techniques that overwhelm users or prompt ad avoidance behavior. This study investigates the correlation between video dynamics metrics and eye-tracking patterns to determine if user engagement, as indicated by fixations, is influenced by these metrics. The findings demonstrate that dynamic metrics can accurately predict eye-tracking patterns for brief videos and can be applied to measure both inter and intra-scene dynamics in multiscene videos.
1. This work was supported by the National Science Centre of Poland, the decision no. 2017/27/B/HS4/01216 and by ZUT Highfliers School /Szkoła Orłów ZUT/ project co-ordinated by Dr. Piotr Sulikowski, within the framework of the program of the Minister of Education and Science /Grant No. MNiSW/2019/391/DIR/KH, POWR.03.01.00-00-P015/18/, co-financed by the European Social Fund, the amount of financing PLN 1,704,201,66.
2. Thematic Tracks Short Papers
3. Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies