Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Projektowanie układów geometrycznych toru w dostosowaniu do systemu GPS

Tytuł:
Projektowanie układów geometrycznych toru w dostosowaniu do systemu GPS
Autorzy:
Koc, W.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
tor kolejowy
pomiary satelitarne GPS
układ geometryczny
metoda projektowania
railway track
GPS surveying
geometrical system
design method
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy zwrócono uwagę na fakt, że zastosowanie satelitarnej techniki pomiarowej (w wariancie pomiarów ciągłych) powoduje konieczność opracowania nowej metody projektowania układów geometrycznych toru. Ponieważ kształtowanie kierunków prostych trasy na podstawie pomiarów satelitarnych nie sprawia żadnych trudności, skupiono się na kwestii projektowania odcinków położonych w łuku. Założono, że projektowanie układu geometrycznego odbywać się będzie w odpowiednim (symetrycznym) lokalnym układzie współrzędnych, by następnie – na drodze odpowiedniej transformacji – przenieść uzyskane rozwiązanie do układu globalnego. Przedstawiono cały tok postępowania, wraz z wzorami teoretycznymi, kierując się tym, żeby opracowana koncepcja była jak najbardziej przyjazna w praktycznym stosowaniu. Dlatego też zilustrowano ją przykładem obliczeniowym, w którym wykorzystano dane uzyskane z istniejącej linii kolejowej.
It is worth to notice that application of satellite measurement technique (variant of continuous measurement) causes the necessity to elaborate a new designing method of the rail track’s geometrical system. The attention has been focused on the designing of curved sections because a creation a straight one, basing on GPS surveying, does not cause any problem. It has been assumed that the designing of geometrical system has been run in proper (symmetrical) local coordinate system and the next - using appropriate transformation, the obtained solution would be transformed to global system. The calculation procedure and theoretical formulas have been presented to show the elaborated conception in the most friendly manner for future user. The example of calculation on data obtained from existing railway line have been given.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies