Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Methodology of Non-Destructive Testing of Selected Adhesively Bonded Metal Sheets Using Active Thermography

Tytuł:
Methodology of Non-Destructive Testing of Selected Adhesively Bonded Metal Sheets Using Active Thermography
Autorzy:
Pawlak, S.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
non-destructive testing
adhesive bonding
active thermography
badania nieniszczące
połączenia adhezyjne
termografia aktywna
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the methodology of non-destructive tests of adhesively bonded metal sheets using active thermography, illustrated with an example of selected imperfections related to the application of adhesive. The experimentation involved the design and the making of specimens reflecting actual car body joints with simulated imperfections such as the complete lack of or the insufficient amount of adhesive between two sheets. The research also involved the selection of a measurement technique, the development of a testing procedure and the manner of interpreting thermographic test results in the form of recorded sequences of images. The thermographic tests were performed in a two-sided arrangement, where a specimen was situated between a heat source and a thermographic camera. Such an arrangement enabled the uniform heating of the specimen surface and, as a result, the obtainment of legible images used for determining the maximum temperature contrast. The test results made it possible to assess the size and approximate shape of the layer of adhesive between two sheets of analysed lap joints. This article constitutes the continuation of previously initiated works dedicated to the development of active thermography related to non-destructive tests of permanent joints.
Przedstawiono metodologię badań nieniszczących połączeń adhezyjnych blach z zastosowaniem termografii aktywnej na przykładzie wybranych wad związanych z procesem nakładania kleju. Na potrzeby przeprowadzenia eksperymentu zaprojektowano i wytworzono próbki odzwierciedlające rzeczywiste połączenia elementów karoserii samochodu z symulowanymi wadami w postaci niewłaściwej ilości lub całkowitego braku kleju pomiędzy dwiema blachami. Dokonano wyboru techniki pomiarowej, opracowano procedurę badawczą i sposób interpretacji wyników badań termograficznych w postaci zarejestrowanych sekwencji obrazów. Badania termograficzne prowadzono w układzie dwustronnym, w którym próbka usytuowana była pomiędzy źródłem ciepła a kamerą termowizyjną, co pozwoliło na równomierne nagrzewanie powierzchni próbki i w efekcie uzyskanie czytelnych obrazów, na podstawie których wyznaczono maksymalny kontrast temperaturowy. Otrzymane wyniki pozwoliły na ocenę wielkości i przybliżonego kształtu warstwy kleju pomiędzy dwiema blachami analizowanych połączeń zakładkowych. Artykuł stanowi kontynuację rozpoczętych wcześniej prac nad rozwojem termografii aktywnej w dziedzinie nieniszczących badań połączeń nierozłącznych.
Wersja polska artykułu w wydaniu papierowym s. 45-51.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies