Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The analysis of calculation methods of vehicle queue lengths in front of intersection inlets with traffic lights

Tytuł:
The analysis of calculation methods of vehicle queue lengths in front of intersection inlets with traffic lights
Autorzy:
Szczuraszek, T.
Iwanowicz, D.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
traffic
vehicle
traffic lights
ruch
kolejki pojazdów
sygnalizacja świetlna
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective for the authors of the article was to indicate the importance of knowing the process of vehicle queues occurrence at the inlets of intersections with traffic controlled by traffic lights, as well as to assess the accuracy of the estimating of the vehicle queue lengths based on several selected calculation methods. The currently used vehicle queue lengths calculation method was analyzed, which is included in the Polish guidelines to calculating the capacity of intersections with traffic lights. The analysis showed that omitting the factor which includes the type of intersection control in a formula, does not have a significant influence on the results of calculation of the remaining queue length. Selected foreign methods of estimating this value (Australian, Canadian and US) have also been synthetically assessed. Using their own fieldwork results, the authors demonstrated flaws present in the current assessment methods of vehicle queues lengths, especially for the states of traffic saturation and over-saturation of the inlets. It was indicated that the most important reason for calculation errors using the analyzed methods is not taking into consideration the process of lengthening of the vehicle queue between individual signalling cycles, transferring their range to the consecutive cycles. Corrections of the queue lengths calculation algorithm used in Poland have also been proposed.
Nadrzędnym celem dla autorów artykułu było wskazanie na istotę znajomości procesu tworzenia się kolejek pojazdów na wlotach skrzyżowań o ruchu sterowanym sygnalizacją świetlną, a także ocena dokładności szacowania jej długości na podstawie kilku wybranych metod obliczeniowych. Analizie poddana została obecnie stosowana metoda obliczeniowa długości kolejek pojazdów, zawarta w polskich wytycznych obliczania przepustowości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, w wyniku której stwierdzono, że pominięcie we wzorze współczynnika uwzględniającego rodzaj sterowania nie ma istotnego wpływu na wyniki obliczeń długości kolejki pozostającej. Syntetycznej ocenie poddane zostały również wybrane metody zagraniczne szacowania omawianej wielkości (australijska, kanadyjska, amerykańska). Wykorzystując własne wyniki badań terenowych autorzy wskazali występujące mankamenty obecnych metod szacowania długości kolejek pojazdów, szczególnie dla stanów nasycenia i przesycenia ruchem wlotu. Wskazano, że najważniejszym powodem powstających błędów obliczeń za pomocą analizowanych metod, jest nie uwzględnienie procesu wydłużania się kolejki pojazdów pomiędzy poszczególnymi cyklami sygnalizacyjnymi, przenoszącymi swój zasięg na następujące po sobie cykle. Sformułowane zostały również propozycje korekty stosowanego w kraju algorytmu obliczeniowego długości kolejek.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies