Tytuł pozycji:
Infrastruktura ładowania jako jeden z elementów rozwoju elektromobilności w Polsce
Przewiduje się, że do 2025 roku po polskich drogach będzie jeździć milion samochodów elektrycznych PEV [20]. Takie pojazdy są bezsprzecznie istotnym elementem działań podejmowanych w celu osiągnięcia mobilności niskoemisyjnej w obszarze transportu drogowego, odpowiedzialnego obecnie za 70% emisji GHG z całego sektora transportu. Pomimo, że samochody PEV posiadają szereg zalet nadal stanowią niewielki udział w rynku motoryzacyjnym i to nie tylko w Polsce ale również na całym świecie. Jedną z kluczowych barier rozwoju elektromobilności wciąż pozostaje ograniczona możliwość korzystania z publicznych punktów ładowania. W niniejszym opracowaniu autorzy przedstawią stan infrastruktury ładowania w Polsce na tle innych krajów. Spróbują również odpowiedzieć na pytanie czy wprowadzenie szeregu zachęt prowadzi do szybszego rozwoju elektromobilności.
It is expected that until 2025 there will be million electric cars (PEV) running on Polish roads [20]. These vehicles are undisputedly an important part of actions being undertaken in order to reach low-emission mobility in the area of road transport, responsible for 70% of GHG emissions from the whole transport sector. Although PEV cars have a number of advantages, they still have minor share in the automotive market, not only in Poland, but all over the world. Limited availability of public charging points still remain one of the key barriers for further progress of electromobility. In this study the authors will present current condition of charging infrastructure in Poland compared to other countries. They will also try to answer the question whether introduction of a number of incentives leads to faster electromobility progress.