Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola działań marketingowych w budowaniu marki i rozwoju małych winnic w Polsce

Tytuł:
Rola działań marketingowych w budowaniu marki i rozwoju małych winnic w Polsce
Autorzy:
Wójcik, Anna
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
działania marketingowe
rynek wina w Polsce
winnice
marketing winnicy
winiarstwo
marketing activities
wine market in Poland
vineyards
vineyard marketing
winemaking
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ostatnich latach zauważyć można istotne zmiany na rynku wina w Polsce. Charakteryzują się one głównie dynamicznym wzrostem liczby winnic oraz rosnącym zainteresowaniem konsumentów winami lokalnymi. Ta zmieniająca się rzeczywistość obliguje podmioty zajmujące się produkcją wina do podejmowania określonych działań marketingowych, aby wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Celem niniejszej pracy była identyfikacja i analiza działań marketingowych prowadzonych przez małe przedsiębiorstwo działające w sektorze winiarskim w Polsce. Badanie pozwoliło na szczegółową analizę praktyk marketingowych i ich wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W części teoretycznej, dzięki przeglądowi literatury i aktualnym danym statystycznym, przedstawiono charakterystykę rynku wina w Polsce. Omówiono również działania marketingowe podejmowane przez winnice, takie jak promocja przez degustacje, obecność na targach i wydarzeniach branżowych oraz wykorzystanie nowych mediów do komunikacji z klientami. W dalszej części pracy opisano metodykę pracy, w której zaprezentowano zasady wykorzystanej w badaniu metody case study research oraz postawiono pytania badawcze. Te ostatnie dotyczyły rodzaju podejmowanych przez przedsiębiorstwo działań oraz sposobu komunikacji podmiotu w mediach społecznościowych. W części empirycznej przedstawiono działania marketingowe podejmowane przez młodą, polską winnicę oraz przeanalizowano jej profile w mediach społecznościowych. Wykazano, że winnica aktywnie wykorzystuje media społecznościowe jako kluczowe narzędzie do budowania relacji z klientami i kształtowania pozytywnego wizerunku. Działania, takie jak regularne publikacje, interakcja z klientami, oraz organizacja wydarzeń, przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności winnicy i pozyskania lojalnych klientów. Końcowa część opracowania zawiera podsumowanie, w którym przedstawiono wnioski dotyczące skuteczności stosowanych strategii marketingowych oraz propozycje rozwiązań dla innych przedsiębiorstw w sektorze winiarskim. Wyniki badań sugerują, że spersonalizowane podejście do marketingu, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych oraz elastyczność w adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu przez podmioty prowadzące działalność w sektorze winiarskim.
In recent years, significant changes have been observed in the wine market in Poland. They are mainly characterized by a dynamic growth in the number of vineyards and the blooming interest of consumers in local wines. This changing reality obliges entities involved in wine production to undertake specific marketing activities in order to stand out in the competitive market. The aim of this paper is to identify and analyze marketing activities conducted by a small enterprise operating in the wine sector in Poland. The study embraced a detailed analysis of marketing practices and their impact on the functioning of the enterprise. The theoretical section addresses the characteristics of the wine market in Poland by the agency of a literature exploration and current statistical data. Furthermore, the subsection discusses marketing activities undertaken by vineyards, such as promotion by means of tastings, presence at trade fairs and industry events, as well as the use of new media to communicate with customers. The following part of the paper describes the methodology of the study, presenting the principles of the case study research method employed therein and formulating research questions. The latter examined the type of activities exercised by the enterprise and the method of communication in social media. The empirical section presents marketing activities undertaken by a young Polish winery and analyses its social media profiles. The study revealed that the winery actively uses social media as a key tool for building relationships with customers and shaping its positive image. Activities such as regular publications, interaction with customers, and the organization of events contributed to increasing the winery recognition and acquiring loyal customers. The concluding section contains a summary, presenting conclusions on the effectiveness of the marketing strategies used and proposals for solutions for other companies in the wine sector. The research results suggest that a personalized approach to marketing, the use of modern communication tools and flexibility in adapting to changing market conditions are crucial to the success of entities operating in the wine sector.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies