Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metoda obliczeniowa wyznaczania charakterystyki tłumienia kolumny zawieszenia hydropneumatycznego samochodu

Tytuł:
Metoda obliczeniowa wyznaczania charakterystyki tłumienia kolumny zawieszenia hydropneumatycznego samochodu
Autorzy:
Dindorf, R.
Woś, P.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
kolumna hydropneumatyczna
zawieszenie pojazdu
charakterystyka tłumienia
hydro-pneumatic strut
vehicle suspension
damping characteristics
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W zawieszeniu hydropneumatycznym wykorzystuje się akumulator gazowy do wygenerowania siły sprężystej (podobnej do hydro-aktywnego zawieszania w Citroenie) i zawór dławiący do wygenerowania siły tłumiącej. Cylinder hydrauliczny generuje zmianę objętości i ciśnienia oleju w akumulatorze. Zakłada się nieściśliwość oleju hydraulicznego oraz zmniejszenie objętość komory pneumatycznej w akumulatorze ze wzrostem ciśnienia zgodnie z prawem gazu doskonałego. Model dynamiczny kolumny hydropneumatycznego zawieszenia pojazdów. posłużył do wyznaczania charakterystyk amplitudowo-częstotliwościowych oraz charakterystyk rezonansowych analizowanego akumulatora. W oparciu o te charakterystyki określono wzajemne relacje miedzy parametrami akumulatora membranowego, a skutecznością tłumienia pulsacji ciśnienia w kolumnie hydropneumatycznej.
The hydro-pneumatic suspension uses an gas accumulator to generate spring force (similar to the HydrActive suspension system of Citroën) and throttle valve to generate damping force. The cylinder generates oil volume and pressure in the accumulator. The oil is assumed to be incompressible and the volume of the air chamber inside the accumulator is diminished which creates a pressure increase by means of the ideal gas law. A dynamic model of hydro-pneumatic strut suspension of vehicle was used to calculate an amplitude-frequency diagram and a resonance characteristics of the analyzed accumulator. On the basis of this characteristics interrelationships between parameters of diaphragm-type accumulator and efficiency of damping of pressure pulsation on hydro-pneumatic strut were defined.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies