Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Prognozowanie w logistyce – praktyczne zastosowanie modeli Holta i Wintersa w międzynarodowej sieci handlowej

Tytuł:
Prognozowanie w logistyce – praktyczne zastosowanie modeli Holta i Wintersa w międzynarodowej sieci handlowej
Autorzy:
Wojciechowski, A.
Wojciechowska, N.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
prognozowanie
logistyka
metoda Holta
metoda Wintersa
forecasting logistics
supply chain management
method Holta
method Wintersa
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono praktyczna próbę zastosowania modeli prognostycznych Holtza i Wintersa w prognozowaniu logistycznym. Badanie przeprowadzono w jednej z sieci hipermarketów działającej na rynku polskim. Dane, które zostały opracowane i wykorzystane w modelach obejmują lata 1997 – 2016. Zastosowany model pozwolił określić związki przyczynowo-skutkowe oraz deskrypcję stanów rzeczywistych i przenieś badane zjawiska na model matematyczny. Wykorzystywane narzędzie w praktyce obniżyło zamówienia na wina co znacząco pozwoliło zmniejszyć koszty magazynowania i transportu.
The article is an attempt of the appropriate attitude for reserve planning. It requires a proper selection of forecasting method by harmonizing the relation ship between supply and demand. The process should rely on minimizing inventories and reducing costs connected with this process. The concept of supply and demand complements each other. The authors tried to find an appropriate method of forecasting. The choice of this method depends on various aspects and external factors e.g. a kind of demand while creating a forecast. In a logistic reality we have to consider two different types of demand: dependent and independent demand. The dependent demand is defined as a demand for product sor services induced by the need of other products. The independent demand - the result of decisions taken by a final customer - is developed under the influence of systematic and random factors.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies