Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modernizacja MOP w zakresie przystosowania do obsługi samochodów-chłodni

Tytuł:
Modernizacja MOP w zakresie przystosowania do obsługi samochodów-chłodni
Autorzy:
Semenov, I.
Filin, S.
Trojanowski, P.
Jacyna, M.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
transport
Miejsca Obsługi Podróżnych
infrastruktura drogowa
transport chłodniczy
parking lots
road infrastructure
refrigerated transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W transporcie ładunków wymagających kontrolowanej temperatury bardzo istotną rolę odgrywają odpowiednio dostosowane parkingi. Rozwój transportu chłodniczego sprawia, iż obecna infrastruktura punktowa staje się niewystarczająca. Rozwiązaniem tego problemu mogłaby być odpowiednio zaprojektowana sieć wyspecjalizowanych Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP). Problematyka poruszona w artykule dotyczy modernizacji sieci miejsc obsługi podróżnych. Do rozwiązywania problemów modernizacyjnych stosowane są najczęściej dwie postawy metodologiczne: strategia liniowego przyrostu skuteczności oraz strategia nieliniowego przyrostu skuteczności. Przedstawiona została wstępna analiza problemów dotyczących krajowej sieci MOP. Dalsza część artykułu zawiera model modernizacji sieci MOP. Zdefiniowane zostały cele szczegółowe modernizacji MOP, kluczowe powiązania, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania sieci, a także podstawowe cechy wyspecjalizowanych MOP. Zaproponowany model składa się z trzech powiązanych ze sobą bloków: blok korytarzy, blok MOP-ów i blok obsługi samochodów-chłodni. Przedstawione zostały również metody weryfikacji i oceny decyzji podejmowanych w trakcie opracowania Projektu modernizacji krajowej sieci MOP-ów.
Sufficiently adapted rest and service areas play a crucial in the transportation of goods requiring controlled temperature. The development of refrigerated transport may soon cause the current nodal infrastructure in Poland to become insufficient in terms of satisfying growing demand. A suitably designed network of Parking Lots (MOPs, Polish: Miejsca Obsługi Podróżnych) might prove an effective solution to this problem. The following study concerns the modernization of the MOP network in Poland. Two methodological approaches (a linear efficiency growth strategy and a non-linear efficiency growth strategy) are generally employed in order to tackle this issue. The article features an initial analysis of the challenges faced by the Polish MOP network, followed by a proposed model for its modernization, including: specific objectives, key correlations, as well as basic features of specialized MOPs. The model consists of three interconnected blocks: a corridor block, a MOP block and a refrigerated truck service block. The study also contains a list of assessment and verification methods of the decisions made while devising the project for the modernization of the Polish MOP network.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies