Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Open-air drawing workshops and their importance in students education at the faculty of architecture at the Silesian University of Technology, Poland

Tytuł:
Open-air drawing workshops and their importance in students education at the faculty of architecture at the Silesian University of Technology, Poland
Autorzy:
Zabawa-Krzypkowska, J.
Palus, K.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
teaching of freehand drawing
open-air drawing
painting
perception
creation
nauczanie rysunku odręcznego
rysunek plenerowy
malarstwo
postrzeganie
kreacja
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
For many years in the curriculum of the Faculty of Architecture in University of Technology in Gliwice very important place took open-air drawing and painting workshops, which in recent years as a result of program changes have been withdrawn from the learning process. Reducing the number of hours of drawing studies resulted in a drop of artistic skills and aesthetic sensitivity. Having several years of experience in teaching of drawing and painting, the authors of the paper confirm their belief in the importance of teaching drawing by studying the forms from nature (open-air workshops). The authors of the paper who led open-air workshops and analyzed the works carried out by the students, prove that drawing from nature through a meeting with living architecture completed the didactic process. Based on participant observation and analysis of selected works authors prove that drawing from nature through the encounter with the living architecture complemented the teaching process. It also enriched and developed the future artists workshop, allowed to study drawing and enabled cognitive abilities. The observation of objects allowed the analysis and synthesis of form, taught history, sensitivity to the context of the environment and the value of space.
Przez wiele lat w programie nauczania studentów na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach ważne miejsce zajmowały wakacyjne plenery rysunkowo-malarskie, które w ostatnich latach w wyniku zmian programowych zostały wycofane z procesu nauczania. Zmniejszenie ilości godzin przedmiotów artystycznych spowodowało spadek umiejętności plastycznych i wrażliwości estetycznej studentów. Kilkunastoletnie doświadczenie w pracy dydaktycznej autorek artykułu utwierdza je w przekonaniu o ważności nauczania rysunku poprzez studiowanie form z natury (plenery rysunkowe). Autorki artykułu uczestniczące w plenerach (prowadzące plenery), na podstawie analizy wykonanych przez studentów prac dowodzą, że rysunek z natury poprzez spotkanie z żywą architekturą dopełniał proces dydaktyczny. Wzbogacał warsztat przyszłych twórców, pozwalał na naukę rysunku, a także dawał możliwości poznawcze. Obserwacja obiektów pozwalała na analizę i syntezę formy, uczyła historii, uwrażliwiała na kontekst otoczenia i wartości miejsca.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies