Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zadziałania lotniczego pokładowego systemu przeciwpożarowego wywołane zwarciami w blokach sterowania

Tytuł:
Zadziałania lotniczego pokładowego systemu przeciwpożarowego wywołane zwarciami w blokach sterowania
Autorzy:
Głyda, Krzysztof
Szelmanowski, Andrzej
Sulkowski, Jarosław
Pazur, Andrzej
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
lotnictwo
system przeciwpożarowy
symulator diagnostyczny
modelowanie działania
aviation
fire system
diagnostic simulator
operation modelling
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań symulacyjnych lotniczego systemu przeciwpożarowego SSP-FK oraz identyfikacji głównych przyczyn jego fałszywego zadziałania na wielu samolotach i śmigłowcach Sił Zbrojnych RP z wykorzystaniem zbudowanego w ITWL symulatora diagnostycznego. Omówiono wyniki wykonanych analiz statystycznych, wskazujących na bloki wykonawcze jako kluczowe w fałszywym sygnalizowaniu pożaru. Zaprezentowano wybrane wyniki badań opracowanego modelu symulacyjnego bloku wykonawczego dla przypadku zwarć elektrycznych powstających w jego obwodach sterowania (w szczególności w płytkach drukowanych). Wskazano na efektywność zaprezentowanej metody badań przy użyciu modelu symulacyjnego systemu przeciwpożarowego, który może być wykorzystany do szkolenia służby inżynieryjno-lotniczej i pilotów oraz wsparcia pracy Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
The article presents the results of simulation tests of the SSP-FK aviation fire protection system and identification of the main reasons of its false operation on many aeroplanes and helicopters of the Polish Armed Forces using a diagnostic simulator built at ITWL. The results of the performed statistical analyzes pointing to the execution blocks as the key factors in false fire signalling are discussed. Selected test results of the developed simulation model of the actuator block under electrical short-circuit conditions in its control circuits (particularly on printed circuit boards) are presented. The effectiveness of the proposed test method with a simulation model of a fire protection system, which can be used to train the engineering and aviation service and pilots and to support the work of the Aircraft Accident Investigation Commission, was pointed out.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies