Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza porównawcza różnych konstrukcji maszyn reluktancyjnych przełączalnych przeznaczonych do napędu lekkiego pojazdu elektrycznego

Tytuł:
Analiza porównawcza różnych konstrukcji maszyn reluktancyjnych przełączalnych przeznaczonych do napędu lekkiego pojazdu elektrycznego
Autorzy:
Bogusz, P.
Korkosz, M.
Prokop, J.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
maszyna reluktancyjna przełączalna
pojazd elektryczny
switched reluctance machine
electric vehicle
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ostatnich latach duży postęp w dziedzinie wydajności elektrochemicznych źródeł zasilania spowodował intensywny rozwój badań pojazdów z napędem elektrycznym. Zasadniczą zaletą tych pojazdów jest możliwość pracy w pomieszczeniach zamkniętych, w strefach o ograniczonej emisji spalin, czy też w strefach ograniczonego hałasu. Celem niniejszej pracy jest analiza porównawcza zaprojektowanych przez autorów trzech silników reluktancyjnych przełączalnych o konstrukcji trójpasmowej 12/8 oraz czteropasmowej 8/6 i 16/12 przeznaczonych do napędu lekkiego pojazdu elektrycznego. W pracy zamieszczono zależności prądów i momentu elektromagnetycznego w funkcji kąta obrotu wirnika przy stałej prędkości obrotowej. Porównano przydatności trzech silników do zastosowania w napędzie małego pojazdu elektrycznego.
In recent years significant progress in the field of efficiency of electrochemical power supplies caused intense development of vehicles with an electric drive. The main advantage of such vehicles is a possibility of operation in closed rooms, limited emission zones or limited noise zones. The purpose of this paper is a comparative analysis of three switched reluctance motors designed by authors (three-phase 12/8, four-phase 8/6 and 16/12) designated to the light electric vehicle. In the paper dependencies of currents and electromagnetic torque as a function of rotor position at constant speed are presented. The usabilities of three motors to use in the drive of small electric vehicle are compared.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies