Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The prospects for the use of synthetic diesel oil as a fuel component and its potential in the reduction of exhaust emissions

Tytuł:
The prospects for the use of synthetic diesel oil as a fuel component and its potential in the reduction of exhaust emissions
Autorzy:
Markov, K.
Górski, K.
Lotko, W.
Łodygowski, K.
Longwic, R.
Kowalczyk, J.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
IC engines
diesel fuel
synthetic fuel
energy consumption
exhaust emissions
silnik ZS
olej napędowy
paliwo syntetyczne
zużycie energii
emisja spalin
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main purpose of the paper is to analyze the energy conversion and concentration of selected harmful gases of a diesel engine fueled with blends of diesel oil and synthetic diesel fuel. In this research the diesel oil and its blends with the synthetic fuel were tested. The synthetic fuel was added to diesel oil in ratio of 5, 10, 15 and 20 % by volume. The test was carried out for the 3-cylinder diesel engine Perkins AD 3.152 at different engine speeds and load in steady state condition. Obtained results show that blend of diesel oil with 5% addition of synthetic fuel is favorable in the aspect of the engine energy efficiency. It was also observed that, HC and NOx concentration in exhaust gases decrease with increasing the percentage of the synthetic fuel in the blend.
Głównym celem artykułu jest ocena konwersji energii i stężenia wybranych, szkodliwych składników spalin w silniku wysokoprężnym zasilanym mieszaninami oleju napędowego z syntetycznym olejem napędowym. W badaniach wykorzystano olej napędowy i jego mieszaniny z paliwem syntetycznym dodawanym w objętości 5, 10, 15 i 20%. Badania zostały przeprowadzone na 3-cylindrowym silniku o zapłonie samoczynnym AD 3.152 dla jego wybranych prędkości i obciążeń w warunkach ustalonych. Uzyskane wyniki wskazują, że stosowanie mieszanin oleju napędowego z dodatkiem 5% v/v paliwa syntetycznego jest korzystne w aspekcie efektywności energetycznej silnika. Zauważono również, że stężenie HC i NOx w spalinach zmniejsza się wraz ze wzrostem procentowej zawartości paliwa syntetycznego w mieszaninie z olejem napędowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies