Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Probabilistyczne metody badania własności dynamicznych układu pojazd szynowy - tor

Tytuł:
Probabilistyczne metody badania własności dynamicznych układu pojazd szynowy - tor
Autorzy:
Kardas-Cinal, E.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
pojazd szynowy-tor
własności dynamiczne
metody probabilistyczne
railway vehicle-track system
dynamic properties
probabilistic methods
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca dotyczy zagadnień związanych z dynamiką pojazdów szynowych oraz metod ich badania. Głównym przedmiotem przeprowadzonych badań są właściwości dynamiczne pojazdu szynowego związane z bezpieczeństwem jazdy. Odpowiedzi dynamiczne pojazdu na nierówności toru otrzymano za pomocą symulacji numerycznych w oparciu o model matematyczny układu mechanicznego pojazd szynowy – tor. Zastosowany model uwzględnia stan utrzymania toru opisany przez jego nierówności geometryczne o losowym charakterze. Opracowane metody probabilistyczne wykorzystują matematyczny aparat analizy widmowej i statystycznej w celu badania związku między nierównościami geometrycznymi toru jako wymuszeniami kinematycznymi, a odpowiedziami dynamicznymi układu, głównie w postaci współczynnika bezpieczeństwa przeciw wykolejeniu Y/Q .
The present work concerns problems related to dynamics of a railway vehicle and the methods of their investigation. The main subject of the reported research is the dynamical properties of a railway vehicle related to running safety. The dynamic responses to track irregularities have been obtained with numerical simulations based on a mathematical model of the railway vehicle track system. The applied model accounts for the track quality described by the track geometrical irregularities of random character. The developed probabilistic methods use the mathematical formalism of the spectral and statistical analysis in order to investigate the relation between the track geometrical irregularities acting as kinematic excitations and the resulting dynamic responses, mainly, the derailment coefficient Y/Q .

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies