Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IMPORTANCE OF STRATEGY AND ASPECTS OF STRATEGIC DEVELOPMENT IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTREPRENEURSHIP

Tytuł:
IMPORTANCE OF STRATEGY AND ASPECTS OF STRATEGIC DEVELOPMENT IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTREPRENEURSHIP
Autorzy:
Svatošová Veronika
Tematy:
SMALL ENTREPRENEURSHIP
MEDIUM-SIZED ENTREPRENEURSHIP
STRATEGY
STRATEGIC MANAGEMENT
STRATEGIC DEVELOPMENT
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main aim of this research is to identify how important the strategy and determinants of strategic development and strategic management are for the selected research sample of small and medium-sized enterprises (SMEs). The main research methods are selected methods of financial analysis and personal interview with manager-owners of selected SMEs. The research confirmed that not all strategic development determinants are considered among SMEs as equally important. The monitored SMEs consider strategy for business development as important, although only 47% of them have a formulated strategy. Individual functional and corporate strategies and defined areas of strategic management are not considered by SMEs as equally important. The size of the SME has a direct impact on strategy formulation – the bigger the enterprise, the higher the probability that a strategy is formulated. The research also confirmed formulating and implementing a strategy has a positive effect on the economic results of the SME.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies