Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SCHOOLS FOR DEMOCRACY: A WASTE OF TIME? ROLES, MECHANISMS AND PERCEPTIONS OF CIVIC EDUCATION IN CZECH AND GERMAN CONTEXTS

Tytuł:
SCHOOLS FOR DEMOCRACY: A WASTE OF TIME? ROLES, MECHANISMS AND PERCEPTIONS OF CIVIC EDUCATION IN CZECH AND GERMAN CONTEXTS
Autorzy:
Prokschová Daniela
Tematy:
CIVIC EDUCATION
SCHOOL CLIMATE
POLITICAL SOCIALISATION
QUALITATIVE ANALYSIS
CZECH REPUBLIC
GERMANY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article investigates the role of school-based civic education in the formation of political commitment, motivation and self-efficacy. The article is based on 60 qualitative interviews with university students from the Czech Republic and East and West Germany. Results indicate more favourable perceptions and evaluations of civic education by German students and offer practical recommendations for improving Czech education policy. Civic education has a positive impact particularly on children who were already interested in politics before beginning civic education classes. Apart from civic education, teachers, peers, school climate, organisational membership and family background are crucial factors in political engagement and commitment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies