Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

POSTMODERNÉ, KOGNITÍVNE, INTENCIONÁLNE, INŠTRUMENTÁLNE A SEMIO-PRAGMATICKÉ TEÓRIE DOKUMENTÁRNEHO FILMU

Tytuł:
POSTMODERNÉ, KOGNITÍVNE, INTENCIONÁLNE, INŠTRUMENTÁLNE A SEMIO-PRAGMATICKÉ TEÓRIE DOKUMENTÁRNEHO FILMU
Postmodern, cognitive, intentional, instrumental and semio-pragmatic theories of documentary film
Autorzy:
Martin Palúch
Tematy:
DOCUMENTARY FILM
PHILOSOPHY OF FILM
NON-FICTION PRODUCTION
FILM THEORY
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author compares and contrasts theoretical approaches which contemporary film theorists and philosophers employ in an effort to capture the essence of non-fiction cinema. He explicates postmodern, cognitive, intentional, instrumental and semio-pragmatic theories of documentary film as we encounter them in the contemporary theoretical reflection, especially in works by Gregory Currie, Noël Carroll, Bill Nichols, David Bordwell, Carl Plantinga, or Roger Odin. Detailed attention is paid especially to three concepts/definitions/approaches to documentary production: Documentary as Indexical Record (Currie), Documentary as Assertion (Carroll) and Asserted Veridical Representation (Plantinga). The study aims to stimulate a discussion of Slovak documentary production that would reflect the current state of thinking about documentary film.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies