Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PHILOSOPHERS, EPIGONES, AND AESTHETES. AT THE INTERFACE OF IDEOLOGICAL AND AESTHETIC STATEMENTS ON MUSIC PRODUCTION

Tytuł:
PHILOSOPHERS, EPIGONES, AND AESTHETES. AT THE INTERFACE OF IDEOLOGICAL AND AESTHETIC STATEMENTS ON MUSIC PRODUCTION
Autorzy:
Kopčáková Slávka
Tematy:
ARTS
IDEOLOGY
SOCIALIST REALISM
THEODOR W. ADORNO
WŁADYSŁAV MALINOWSKI
GRIGORI M. SCHNEERSON
ARTHUR C. DANTO
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper explores various (even contradictory) evaluations and perspectives on musical works that originated in a variety of cultural and geographical areas in the 20th century. It presents opposing views (coming from both sides of the Atlantic Ocean, from different ideological positions, political groups or establishments, etc.). It analyses what Theodor W. Adorno’s negative dialectics, Grigori M. Schneerson’s aesthetic disorder, Władysłav Malinowski’s theologizing of socialist realism and Arthur C. Danto’s expression about abuse of beauty have in common. At the same time, it demonstrates how particular philosophical, aesthetic, and ideological conceptual frameworks affect music production and reception. The philosophical conceptual framework and contemporary theoretical ideologiszing views have a broader scope and document the mutual interactions of arts and ideology at both poles of the Euro-Atlantic culture axis in the 20th century.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies