Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

TYPOLOGY AND AUDIENCE ENGAGEMENT OF UNIVERSITY GALLERIES

Tytuł:
TYPOLOGY AND AUDIENCE ENGAGEMENT OF UNIVERSITY GALLERIES
Autorzy:
Gartnerová Eva
Tematy:
UNIVERSITY GALLERIES
UNIVERSITY MUSEUMS
CULTURAL MANAGEMENT
AUDIENCE ENGAGEMENT
EXPERIMENTAL UNIVERSITY SPACES
CZECH REPUBLIC
SLOVAKIA
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective of this study is to analyse the environment and the processes of university galleries and their exhibition spaces, primarily on the territory of the Czech Republic and Slovakia. The historical development of university galleries and their role in society are briefly introduced. An important part of this research paper deals with the definition and typology of university galleries, followed by an analysis of their role and a discussion on the aspect of audience and public engagement. The study draws on research conducted by the author in the years 2016–2020 predominantly in the Czech Republic and Slovakia, described in detail in her doctoral thesis. The methodology of the research is mainly based on semi-structured interviews and study visits of the various institutions in question. The research paper brings forth the subject of university galleries and their role in the advancement of the academic cultural environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies