Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

EUROPEAN THINKING AND THE STUDY OF WORLD ART FROM A NATURAL PERSPECTIVE

Tytuł:
EUROPEAN THINKING AND THE STUDY OF WORLD ART FROM A NATURAL PERSPECTIVE
Autorzy:
Mortu Ancuta
Tematy:
ART HISTORICAL WRITING
WORLD ART STUDIES
HUMAN COGNITION
EUROPE
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
My aim in this paper is to address some difficulties related to the development of an emerging discipline called world art studies. While it originates as a European discipline in the German scholarly tradition around 1900 (Pfisterer, 2008), world art studies comes to the fore only recently (Onians, 1996, 2016) with recent advances in natural and cognitive sciences, which hold promise for providing more inclusive categories that could serve the study of art as a worldwide phenomenon. I focus more specifically on the strengths and weaknesses of psychology as explanatory framework for world art studies. While contemporary scholars no longer dwell on collective mentalities or “spirits” of an age (Gombrich, 1967), the problem of postulating mysterious faculties in relation to art behaviour and aesthetic response is still present when adopting as an entry point the universality of human nature.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies