Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CONTEXT INTERRUPTED: SAMUEL BECKETT IN CZECH BETWEEN 1964–1996 AND JAN NEBESKÝ’S ENDGAME (1996)

Tytuł:
CONTEXT INTERRUPTED: SAMUEL BECKETT IN CZECH BETWEEN 1964–1996 AND JAN NEBESKÝ’S ENDGAME (1996)
Autorzy:
Pšenička Martin
Tematy:
SAMUEL BECKETT
JAN NEBESKÝ
CZECH THEATRE
THEATRE PRODUCTION
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The focus of the study is the 1996 production of Samuel Beckett’s Endgame, directed by Jan Nebeský. The study attempts to reconstruct the interrupted context regarding Beckett’s reception in the Czech environment. The first part situates Samuel Beckett within the Czech theatre and culture, particularly his Waiting for Godot. The second part looks at productions of the play between 1964 and 1991. The last part presents Jan Nebeský’s production and his approach to the text, which he often intersperses with other textual fragments through which he reveals the interpretative layers of text. In Endgame, he explores the theme of salvation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies