Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

KAPITAŁ SPOŁECZNY W SZKOŁACH

Tytuł:
KAPITAŁ SPOŁECZNY W SZKOŁACH
Social Capital in School
Autorzy:
Marta Zahorska
Tematy:
social capital
school
teachers
traditional instruction methods
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article, „social capital” is understood as the ability to cooperate, involvement on behalf of the common good. In the Polish society, lack of skills in this regard is a significant social problem. Could the school prepare students to cooperate, to assume common responsibility? The Polish school culture substantially hinders the development of skills of this type. The barrier encountered is the tradition based on traditional instruction methods, the ways of motivating students to work through competition and individual assessment and a visible distance between teachers and students, which makes it difficult to establish communication between teachers and students. A teacher does not serve as a model of a social worker, either, since in most cases, teachers neither like nor are able to engage in social works. A change in the attitudes and habits at school is a difficult and time-consuming; however, it is possible. We can expect that the attempts made, such as civic education lessons conducted using the active learning methods, as well as activity of various civic associations and foundations will have a positive result in the future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies