Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fotografia pierwszego stopnia – o niemożliwości powrotu do źródła. Na przykładzie Mercedesa-Benza Pawła Huellego

Tytuł:
Fotografia pierwszego stopnia – o niemożliwości powrotu do źródła. Na przykładzie Mercedesa-Benza Pawła Huellego
Autorzy:
Osińska, Olga
Data publikacji:
2020-01-13
Tematy:
Photography
autobiography
fiction
referentiality
irony
mise en abyme
narrative
cyclicality
postmemory
photographiness
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article compares two memoirs about family’s histories from 2001: In the Garden of Memory by Joanna Olczak-Ronikier and Mercedes-Benz by Paweł Huelle, in which photographs play an important role: In the Garden of Memory by Joanna Olczak-Ronikier and Mercedes-Benz by Paweł Huelle. While in the former, more old-fashioned family’s biography, the function of photos is to prove the trustworthiness (referentiality) of the narrative, in the latter, which is rather an autofictional novel, reading photos becomes a starting point for blurring non-fiction biography with fictional Dichtung. The aim of the study on Mercedes-Benz’study carried out by the author of this article is to outline the concept of the photography in the first degree. That is also why the mise en abyme and the postmemory are contextually recalled.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies