Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The evidence for the effectiveness of family- and center-based early childhood education programs

Tytuł:
The evidence for the effectiveness of family- and center-based early childhood education programs
Autorzy:
Driessen, Geert
Data publikacji:
2020-10-12
Tematy:
early childhood education
disadvantaged children
compensatory programs
parental stimulation
evidence base
effectiveness
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Early Childhood Education (ECE) provides compensatory educational programs both in preschools and the early grades of primary school, and for parents at home. The aim of this policy is to prevent young children from disadvantaged backgrounds starting formal schooling with significant educational delays. In many countries ECE programs are in existence for several decades now. The search in this article is for the scientific evidence-base of this policy. While the focus is on the Netherlands, the findings probably also are valid for many other countries.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies