Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Percepcja atrybutów produktu żywności tradycyjnej

Tytuł:
Percepcja atrybutów produktu żywności tradycyjnej
Perception of Attributes of the Traditional Food Product
Восприятие атрибутов традиционного продукта питания
Autorzy:
Mariola Grzybowska-Brzezińska
Joanna Klepacka
Tematy:
żywność tradycyjna
atrybuty produktu żywnościowego
traditional food
attributes of the food product
традиционные продукты питания атрибуты продукта питания
Język:
polski
angielski
rosyjski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem rozważań jest zdefiniowanie modelu atrybutów produktu żywności tradycyjnej wyodrębnionego na podstawie dyskusji wyników badań zrealizowanych w wybranych krajach europejskich, prezentowanych w literaturze. Do zdefiniowania modelu atrybutów produktu żywności tradycyjnej wyodrębniono atrybuty sensoryczne, funkcjonalne i symboliczne. Wyniki wskazują, że konsumenci, mimo wysokiej ceny tej żywności i czasochłonności przygotowania, cenią specyficzny smak, wygląd, wartość odżywczą, zdrowotność i bezpieczeństwo. Artykuł ma charakter koncepcyjny.

An aim of considerations is to define the model of attributes of the traditional food product separated on the grounds of discussion of results of surveys carried out in the selected European countries, presented in the literature. For the purpose to define the model of attributes of the traditional food product the authors separated the sensory, functional and symbolic attributes. The results indicate that consumers, despite high price of that food and time consumption of preparation, appreciate its specific flavour, appearance, nutrition value, health and safety. The article is of the conceptual nature.

Цель рассуждений – определить модель атрибутов традиционного продукта питания, выделенного на основе обсуждения результатов исследований, осуществленных в избранных европейских странах, представленных в лите- ратуре. Для определения модели атрибутов традиционного продукта питания выделили сенсорные, функциональные и символические атрибуты. Результаты показывают, что потребители, несмотря на высокую цену этих продуктов питания и трудоемкость приготовления, ценят специфический вкус, выгляд, питательную ценность, оздоровительные качества и безопасноть. Статья имеет концептуальный характер.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies