Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perceiving of university as an employer by young potential employees

Tytuł:
Perceiving of university as an employer by young potential employees
Postrzeganie uczelni jako pracodawcy przez młodych potencjalnych pracowników
Autorzy:
Baruk Agnieszka Izabela
Data publikacji:
2016-09
Tematy:
image
potential employee
employe
university
wizerunek
potencjalny pracownik
pracodawca
uczelnia
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is theoretical-empirical in its character. The problems of external image of university as an employer were presented. In the theoretical part the different approaches to image and its determinants were analysed. There is the lack of researches related to image aspects of university activities, including aspects connected with its external image. The empirical part of this article is based on the results of the field researches. The way of perceiving of university as an employer by segment of young potential employees was identified and analysed. 4 research hypotheses were verified. They were formulated in the relation to connotations with university as the place of work. It was mainly consociated with possibilities of development and self-realization. Connotations with high salary, feelings of stabilization and high social prestige were weaker. In this way only one hypothesis (H4) was confirmed. It is very important prompt for universities to improve their image activities.

Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Przedstawiono w nim zagadnienia związane z zewnętrznym wizerunkiem uczelni jako pracodawcy. W części teoretycznej analizie poddano poglądy różnych badaczy prezentowane w literaturze przedmiotu m. in. na temat wizerunku pracodawcy i jego determinant. Podkreślono, że dotychczas nie były raczej analizowane aspekty wizerunkowe (w tym związane z wizerunkiem zewnętrznym) w przypadku uczelni jako jednego z kluczowych usługodawców spełniających ważną misję w społeczeństwie. W części empirycznej artykułu opartej na wynikach badań pierwotnych zidentyfikowano i poddano analizie sposób postrzegania uczelni jako pracodawcy przez jeden z segmentów potencjalnych pracowników, jaki stanowią młode osoby, które dopiero wchodzą na rynek pracy. Weryfikacji empirycznej poddano 4 hipotezy badawcze, które sformułowano w odniesieniu do skojarzeń respondentów z uczelnią jako pracodawcą. Okazało się, że jest ona kojarzona przede wszystkim z pracodawcą zapewniającym możliwości rozwoju i samorealizacji. Natomiast skojarzenia z pracodawcą zapewniającym wysokie wynagrodzenia, poczucie stabilizacji, czy wysoki prestiż społeczny są relatywnie mniej istotne. Tym samym 3 hipotezy badawcze nie zostały potwierdzone, natomiast jedną z nich można potwierdzić. Stanowi to ważną wskazówkę dla uczelni jako pracodawców, ułatwiającą im podejmowanie spójnych i kompleksowych działań wizerunkowych.

Available in Open Access.

Publikacja w otwartym dostępie (Open Access).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies