Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A career in BPO and SSC Accounting Service Centers in Poland – the similarities and differences in selected aspects

Tytuł:
A career in BPO and SSC Accounting Service Centers in Poland – the similarities and differences in selected aspects
Kariera w centrach usług księgowych BPO i SSC – podobieństwa i różnice w wybranych aspektach
Autorzy:
Łada Monika
Konieczny Anna
Wolak Jacek
Tematy:
accountant
career
offshoring
outsourcing
księgowy
kariera
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The research aims to investigate the career development of accounting specialists working in Business Process Outsourcing (BPO) and Shared Service Center (SSC) organizations. The study focuses on identi-fying the similarities and differences between career development in selected aspects within those two models of accounting outsourcing. The research was conducted using a questionnaire. The data were obtained from Polish accountants working in BPO and SSC in Cracow and analyzed using both descrip-tive and inferential statistics. We find a range of career development opportunities in accounting SSC and BPO centers. Accountants who focus on promotion, training, and international work environment most often choose job offers among BPO centers, although job satisfaction and work perception are compara-ble in SSC and BPO. Accountants with a higher level of job satisfaction and positive work perception in the current accounting service center stay in the BPO/SSC sector for longer periods.

Celem badań prezentowanych w artykule jest analiza kariery specjalistów z rachunkowości zatrudnio-nych w centrach usługowych typu BPO (Business Process Outsourcing) oraz SSC (Shared Service Cen-ters). Uwaga została skoncentrowana na identyfikacji podobieństw i różnic rozwoju kariery w wybranych aspektach, w tych dwóch modelach outsourcingu usług księgowych. Badania zostały przeprowadzone przy wykorzystaniu kwestionariusza ankietowego. Dane pozyskano od polskich księgowych zatrudnio-nych w centrach typu BPO i SSC zlokalizowanych w Krakowie. Na tej podstawie przeprowadzono anali-zę statystyczną, wykorzystując metody statystyki opisowej i matematycznej. Wykazano zróżnicowanie charakterystyk karier w tych dwóch rodzajach centrów. Księgowi zaintereso-wani szybką karierą, szkoleniami oraz pracą w międzynarodowym otoczeniu częściej wybierają zatrudnie-nie w centrach typu BPO. Natomiast poziom satysfakcji i percepcja pracy jest porównywalna w obu ro-dzajach centrów. Interesujące jest spostrzeżenie, że księgowi deklarujący wyższy poziom satysfakcji z pracy oraz pozytywny jej odbiór pozostają w sektorze usług outsourcingu rachunkowości na dłuższy czas.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies