Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Próba identyfikacji czynników określającychefektywność ubezpieczeń komunikacyjnychz punktu widzenia klientów

Tytuł:
Próba identyfikacji czynników określającychefektywność ubezpieczeń komunikacyjnychz punktu widzenia klientów
An attempt to identify the factors determining the insurance effectiveness from the customers’ point of view
Autorzy:
Marta Borda
Anna Jędrzychowska
Tematy:
ubezpieczenia komunikacyjne
rynek ubezpieczeń
badanie ankietowe
postawy klientów
motor insurance
insurance market
questionnaire survey
customer decisions
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto próbę wskazania tych elementów procesu ubezpieczenia komunikacyjnego, które przez klientów zakładów ubezpieczeń są uważane za wpływające na jego efektywność. Po zaprezentowaniu dyskusji na temat sposobu pojmowania efektywności w odniesieniu do produktu ubezpieczeniowego, przedstawiono wyniki badania ankietowego. Na podstawie analizy wyników przeprowadzonej ankiety zostały wskazane czynniki wpływające na ocenę efektywności ubezpieczenia z punktu widzenia klienta. Do istotnych z punktu widzenia klientów czynników zaliczyć można: system bonus-malus i wiążące się z nim zniżki, sposób zakupu ubezpieczenia, samą koncepcję ubezpieczenia, dotychczasową współpracę z ubezpieczycielem, a także doświadczenia związane z procesem likwidacji szkody.

The article attempts to identify the elements of the motor insurance process that insurance customers indicate as influencing its effectiveness. After the discussion considering the ways in which the effectiveness in relation to insurance product can be considered, the results of the questionnaire survey are presented. As based on the results of the survey, the factors influencing the assessment of the insurance effectiveness from the customer’s point of view are identified. For the customers, the significant factors include the following: the bonus-malus system and related discounts, the method of insurance purchase, the concept of insurance, the previous cooperation with the insurer, as well as the experience with the claims settlement process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies