Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Shitao and the Enlightening Experience of Painting

Tytuł:
Shitao and the Enlightening Experience of Painting
Autorzy:
Chai David
Tematy:
Shitao
Chinese painting
holistic brushstroke
Daoism
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Having reached its zenith in the Song dynasty, Chinese landscape painting in the dynasties that followed became highly formulaic as artists simply copied the old masters to perfect their skills. This orthodox approach was not accepted by everyone however; some painters criticized it, arguing it was better to learn the ideas behind the techniques of the old masters than to blindly copy them. Shitao was one such critic and his Manual on Painting exemplifies his desire to disassociate himself from the classical approach to painting. This paper will investigate the three major themes of Shitao’s text—the holistic brushstroke, brush and ink, and the method of no-method—in order to show how they shaped his view of landscape painting and how said paintings subsequently embodied them. Unlike the near-scientific approach taken by his contemporaries and predecessors, Shitao paints to capture the unifying simplicity of nature, an ontoaesthetic experience that is profoundly enlightening.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies