Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Grupy strategiczne sieci sklepów detalicznych w Polsce

Tytuł:
Grupy strategiczne sieci sklepów detalicznych w Polsce
Strategic groups of FMCG retailers in Poland
Autorzy:
Reysowski Marek
Data publikacji:
2015-01-05
Tematy:
strategic groups
classification
large scale retailers
range of products
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main goal of this paper was to identify the strategy of chains of large scale retail outlets selling FMCGand to classify the main strategic groups in this sector in Poland. The first stage of the study was based on secondary sources. In total thirty in-depth interviews with managers representing the sector ofFMCGretailers were the main source of information describing companies operating on this market. Identified strategic groups are generally similar to these classified in countries of Western Europe, but some differences appear. Members of various groups representing clearly defined formats, for example supermarkets, differ sometimes remarkably. The main elements of differentiation are the product range and the sales area.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies