Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uczestnicy organizacji projektowej – ujęcie empiryczne

Tytuł:
Uczestnicy organizacji projektowej – ujęcie empiryczne
Participants of Project Organization – Empirical App
Autorzy:
Wyrozębski Paweł
Pączek Ewa
Tematy:
kierownik projektu
organizacja projektowa
funkcje projektowe
project manager
project functions
project management organization.
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań empirycznych dotyczących realizacji zadań projektowych przez uczestników organizacji projektowych. Do celów badania wyszczególniono 44 funkcje projektowe, które posłużyły do utworzenia narzędzia badawczego. Badanie objęło 160 organizacji z branży IT. Na metodę badawczą wybrano metodę telefonicznego wywiadu kwestionariuszowego CATI. Celem badania było uzyskanie faktycznego obrazu podziału zadań projektowych w organizacjach. Przeprowadzone badanie pozwoliło określić, jakie role w realizacji projektu odgrywają wewnętrzni interesariusze, w tym poszczególne działy w organizacji lub ich kierownicy, zarząd, dyrektorzy i komitet sterujący. W wyniku badań ustalono, że kierownicy projektów są najbardziej odpowiedzialni za wykonywanie zadań, a w szczególności za przygotowanie, realizacje, kontrole i zamykanie projektów. Z kolei za ewaluację kierowników i realizowanych zadań projektowych odpowiadają stanowiska ze szczebla dyrektorskiego oraz zarządu.

The article presents the results of empirical studies on the implementation of project tasks by project participants organization. For the purposes of the study 44 project functions were listed, which served to create a research tool. The survey covered 160 organizations from IT field. For the research method CATI telephone interview questionnaire was chosen. The aim of the study was to obtain a true picture of the distribution of project tasks in organizations. The conducted study has allowed to determine what role internal stakeholders play in project management, including departments within the organization or their managers, board of directors and steering committee. The research found that project managers are responsible for carrying out tasks, in particular for the preparation, implementation, monitoring and closing projects. On the other hand, for the evaluation of managers and performed project tasks responsibility is at the Director’s and the Board of Director’s .

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies