Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Public relations in society. A new approach to the difficult relationships between PR and its environment

Tytuł:
Public relations in society. A new approach to the difficult relationships between PR and its environment
Autorzy:
Olaf Hoffjann
Data publikacji:
2011
Tematy:
system theory
legitimacy
reference group
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In political and philosophical terms public relations and society appear to be at odds with each other. Public relations as the representative of individual interests is opposed to the general wellbeing of society. The contradictions between PR and society should form the basis for an analysis of the relationship between PR and society from a system theory perspective (Luhmann, 1996). In the course of the examination one can differentiate between three levels of PR and society: (1) PR as part of society: in this regard the question will be what PR does for society. (2) Society in the PR environment: at this level the question will be how organisations regard society and how PR constructs societal models. (3) The entirety of PR sees itself as being apart from society: in a dynamic perspective the question here will be how the refl exive expectations change the relationship between PR and its environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies