Tytuł pozycji:
ORGANIZACJA GASTRONOMII HOTELOWEJ NA PRZYKŁADZIE HOTELU MARRIOTT W WARSZAWIE
Gastronomia hotelowa ma znaczący wpływ na opinię o całym hotelu i niejednokrotnie jest czynnikiem, który decyduje o wyborze obiektu przez gości. Dlatego bardzo ważna w działalności każdego hotelu jest organizacja usług gastronomicznych, odpowiedni dobór menu i profesjonalna obsługa kelnerska. Głównym zadaniem hotelowego działu Food & Beverage powinna więc być przede wszystkim dbałość o gości hotelowych i dążenie do ich pełnego zadowolenia. W artykule przedstawiono model nowoczesnego hotelu. Omówiono usługi gastronomiczne występujące w hotelach. Zaprezentowano historię i powstanie korporacji Marriott na świecie. Na zakończenie scharakteryzowano organizację usług gastronomicznych na przykładzie działalności pięciogwiazdkowego hotelu Marriott w Warszawie
Hotel gastronomy has significant impact on the opinion of the whole hotel and is frequently the factor which is taken into account by guests while choosing hotel facility. That is why organisation of hotel gastronomy services, appropriate selection of menu and professional waiting staff are important in performance of every hotel. The main duty of Food and Beverage should be taking care of hotel guests and striving for their satisfaction. In the article the author described the model of modern hotel and elaborated on gastronomy services occuring in hotels. There were also introduced gastronomy services occuring in hotels as well as history and founding of Marriott chain in the world. Finally, the author characterized the organisation of gastronomy services on the example of performance of five star Marriott hotel in Warsaw.