Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania przedsiębiorcze właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw

Tytuł:
Zachowania przedsiębiorcze właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw
Entrepreneurial Behavior of Owners of Small and Medium-Sized Enterprises
Autorzy:
Bąkowski Andrzej
Piotrowska- Piątek Agnieszka
Sobieraj Małgorzata
Tematy:
przedsiębiorczość
małe i średnie przedsiębiorstwa
bariery rozwoju
entrepreneurship
small and medium-sized enterprises
barriers to business activity development
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedsiębiorczość – z jej wielowątkowym i interdyscyplinarnym charakterem jest obszarem wielu badań, analiz i interpretacji. Celem artykułu jest spojrzenie na przedsiębiorczość w kontekście zachowań właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, w szczególności – analiza podejmowanych przez przedsiębiorców działań w obliczu identyfikowanych przez nich barier utrudniających prowadzenie działalności gospodarczej. Autorzy artykułu podejmują próbę oceny na ile zachowania przedsiębiorców mają charakter reakcji na dostrzegane problemy, na ile zaś są to działania wyprzedzające w stosunku do mogących pojawić się barier w prowadzeniu działalności gospodarczej oraz czy na zachowania te wpływa klasa wielkości podmiotu oraz samoocena zadowolenia właściciela z opłacalności prowadzonej działalności gospodarczej. Tłem do rozważań w tym zakresie są wyniki prowadzonego przez Urząd Statystyczny w Kielcach reprezentacyjnego badania podmiotów małych i średnich. Autorzy tekstu odwołują się także do innych badań empirycznych dotyczących problematyki rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.

Entrepreneurship - with its multi-trended and multi-disciplinary nature – is an area of many studies, analysis and interpretation. This article aims to look at entrepreneurship in the context of the behavior of the owners of small and medium-sized enterprises, in particular - the analysis the entrepreneurs’ activities in the face of identified barriers to their business. The authors attempt to assess whether the behavior of entrepreneurs is reacting to perceived problems or it is early intervention in relation to barriers that may arise to doing business and whether such behavior is affected by size of the entity and self-satisfaction of profitability business activity. The background to the discussion are the results of conducted by the Statistical Office in Kielce sample survey of small and medium-sized enterprises. The authors also refer to other empirical research on issues of development of small and medium-sized enterprises in Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies