Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perswazja polityczna z perspektywy psychologii społecznej

Tytuł:
Perswazja polityczna z perspektywy psychologii społecznej
Political Persuasion from the Perspective of Social Psychology
Autorzy:
Wojciech Cwalina
Paweł Koniak
Krzysztof J. Leoniak
Tematy:
politics
persuasion
propaganda
ambiguity
framing
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents political persuasion from the perspective of social psychology. Particular attention was paid to two strategies of influence: the ambiguity of political messages and framing the interpretation of political issues. Typologies of these strategies and their examples are presented. The aim of their presentation is to educate the recipients of political communication and make it easier for them to identify manipulative methods used in political discourse. Moreover, ways of defending against political manipulation are described, with particular emphasis on motivation to carefully analyze persuasive messages used by politicians and other agents of social influence.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies