Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczyciel ucznia z niepełnosprawnością – rozwój kompetencji zawodowych

Tytuł:
Nauczyciel ucznia z niepełnosprawnością – rozwój kompetencji zawodowych
A teacher of a student with a disability – the development of professional competences
Autorzy:
Lipińska-Lokoś Jolanta
Tematy:
pedagog specjalny
nauczyciel wspomagający
kompetencje zawodowe nauczyciela
uczeń z niepełnosprawnością
special education teacher
supporting teacher
teacher's professional competence
student with a disability
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Being a teacher is a responsibility for a young person, for one`s education and preparation for handling in adult life. In order to meet the tasks of the teacher, a person must have appropriate qualifications and professional competences. The situation of being a teacher of a student with a disability is of particular importance, when, next to the expectations of teachers in general, the specific ones resulting from being a special education teacher, a teacher supporting the student, come into play. The article gives a theoretical reflection on the teacher's competence and discusses the results from research on the opinions and experiences of students with disabilities about possibilities and limitations of continuous improvement of professional role of teachers, which appears to be a necessity in a modern school.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies