Tytuł pozycji:
The growth of the gaming industry in the context of creative industries
This paper aims to provide an overview of the studies and literature regarding creative industries, with particular consideration of the video game industry, and define potential areas of further research, among others regarding e-sports. The author seeks to define creative industries, describe the Polish and global video game industries, point to their characteristics and present the development of the Polish and global video game markets providing the examples of the conducted research. The study involves a survey of literature sources, mainly covering the themes related to creative and video game industries, seeks to analyse the global and Polish video game markets based on the data from domestic and international reports.
Artykuł ma charakter teoretyczny, natomiast jego celem jest próba dokonania przeglądu badań oraz literatury w dziedzinie przemysłów kreatywnych z uwzględnieniem sektora gier komputerowych, a także zdefiniowanie potencjalnych badań, w tym uwzględniających e-sport. W tekście przedstawiono, czym są przemysły kreatywne, jak wygląda oraz czym charakteryzuje się branża gier komputerowych, ukazano, jak rozwija się rynek gier komputerowych na świecie i w Polsce, a także zaprezentowano przykładowe kierunki badań prowadzonych w ramach sektora gier. W ramach badań przeprowadzone zostały studia literaturowe w głównej mierze skupiające się na zagadnieniach z dziedziny gospodarki kreatywnej oraz sektora gier komputerowych. W tekście podjęto próbę analizy rynku gier komputerowych na świecie oraz w Polsce na podstawie danych pozyskanych z krajowych i międzynarodowych raportów.