Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postoje univerzitních studentů pedagogicky orientovaných studijních programů k homosexualitě měřené na škále Homosexuality Attitude Scale

Tytuł:
Postoje univerzitních studentů pedagogicky orientovaných studijních programů k homosexualitě měřené na škále Homosexuality Attitude Scale
Attitudes of university students of educationally-oriented study programs towards homosexuality measured on the Homosexuality Attitude Scale
Autorzy:
Hlaďo Petr
Tematy:
attitudes towards homosexuality
attitudes of educators
Homosexuality Attitude Scale
homosexuality
sexual prejudice
sexual discrimination
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study is to assess the attitudes of students of educationally‑oriented study programs towards homosexuality and determine what they are influenced by. The paper argues the importance of the topic in education, and gives an overview of conclusions of selected Czech and foreign research studies dealing with the issue of heterosexuals’ attitudes towards homosexuality. Furthermore, the aims, methodology and findings from the actual research survey are presented. Finally, recommendations for pre-graduate education of future teachers are presented and suggestions for further research are given. The aim of the research was to determine the attitudes of students of educationally-oriented study programs towards homosexuality. The research instrument was the Homosexuality Attitude Scale developed by Kite and Deaux (Cronbach’s alpha = 0.91). Data collection took place in October and November 2014. The sample consists of 1,140 respondents. On average, the attitudes of students of pedagogical study programmes towards homosexuality are relatively positive (average HAS score = 88.77 from a theoretical range of 12–105; lower values indicate a more negative attitude towards homosexuality). Significantly more negative attitudes towards homosexuality were found in men, students of initial years of study, and members of the Roman Catholic or other church or religious society. The findings imply a need to form attitudes of future teachers towards homosexuality by means of cognitive-affective interventions in formal education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies