Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

[rec.] Witold Kawecki. Zobaczyć wiarę. Studium obrazu postrzeganego jako komunikacja wiary z perspektywy teologii kultury i teologii mediów. Homo Dei: Kraków 2013 ss.322

Tytuł:
[rec.] Witold Kawecki. Zobaczyć wiarę. Studium obrazu postrzeganego jako komunikacja wiary z perspektywy teologii kultury i teologii mediów. Homo Dei: Kraków 2013 ss.322
[rev.] Witold Kawecki. To see faith. A study of an image as a means of communication of faith seen from the perspective of the theology of culture and the theology of the media. Homo Dei: Kraków 2013 pp.322.
Autorzy:
Chmielewski Mirosław
Data publikacji:
2014-06-30
Tematy:
visual theology
visual culture
theology of culture
new evangelization
art
picture
film
television
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Fr. Witold Kawecki’s monograph entitled To see faith. Image perceived as a communication of faith. A study from the perspective of the theology of culture and the theology of the media represents this current of contemporary ecclesiastic theological thought according to which faith is not only inspired through listening to the Word of God (fides ex auditu), but also through the visual experience (fides ex visu). The author points out a variety of images that constitute a fundamental phenomenon of contemporary culture and a means of ommunicating faith to contemporary human being through theological sciences. The monograph consists of four chapters: 1. Image as a fundamental cultural phenomenon, 2. To see the invisible. Communicating faith through image, 3. Television image in transmission of the content of faith. The case of the broadcasts of the Polish public television TVP. Editors of Catholic Programmes, 4. The new evangelization in the field of visual culture. W. Kawecki’s monograph is a source of many accurate analyses and conclusions that reach beyond his research in the field of culture and visual theology. The book can also be inspirational for deeper theological investigations and lectures on e.g. media education, theology of communication, theology of evangelization, catechetical education or anthropology of the media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies