Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pobór podatku od nieruchomości oraz opłaty targowej, miejscowej, uzdrowiskowej i od posiadania psa w drodze inkasa na przykładzie wybranych gmin województwa zachodniopomorskiego

Tytuł:
Pobór podatku od nieruchomości oraz opłaty targowej, miejscowej, uzdrowiskowej i od posiadania psa w drodze inkasa na przykładzie wybranych gmin województwa zachodniopomorskiego
Collection of taxes and local fees by tax collectors on example selected gminas of west pomerania province
Autorzy:
Paweł Mańczyk
Tematy:
podatek
opłata
inkaso
inkasent
gmina
tax
local fee
collection
collector
commune
municipality
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem opracowania jest inkaso podatków i opłat lokalnych. W pierwszej kolejności autor pokrótce charakteryzuje instytucję inkasa od strony teoretycznej, a następnie dokonuje analizy dwudziestu uchwał rad gmin w sprawie inkasa. Wynikiem tej analizy są następujące wnioski: 1) inkaso ustanawia się przede wszystkim dla podatku od nieruchomości; 2) na inkasentów wybiera się sołtysów; 3) inkasentom przyznaje się wynagrodzenie; 4) wysokość wynagrodzenia dla inkasentów wynosi 5% – 10% pobranej daniny; 5) gminy rzadko zmieniają termin wpłat pobranych przez inkasentów danin. W treści opracowania autor poruszył również kwestię uchybień zasadom technik prawodawczych przy tworzeniu analizowanych uchwał.

The subject of this paper is a collection [inkaso] of taxes and local fees. The author based on the Polish legislation described this institution briefly from the theoretical side. The author analysed twenty resolutions of district councils on the collection [inkaso]. The analysis allowed to express a few motions about the collection [inkaso], as well as the remuneration for tax collectors: 1) the collection [inkaso] is being established above all for the real estate tax; 2) village administrators [soltyses] are most often chosen to tax collectors; 3) tax collectors receive the remuneration; 4) the remuneration for tax collectors amounts to 5% – 10% of the collected tax; 5) district councils rarely change the date of payments of taxes taken by tax collectors. Furthermore the author wrote a few remarks about departures from principles of legislative techniques at editing analysed resolutions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies