Tytuł pozycji:
Społeczna odpowiedzialność biznesu – PR czy społecznikostwo?
Polscy przedsiębiorcy nie mają klarownego obrazu, czym jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i często utożsamiają ją z Public Relations lub działalnością charytatywną. Na rynkach gospodarek rozwiniętych etapy kreowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw trwały kilkadziesiąt lat, w Polsce o CSR zaczęto mówić pod koniec lat dziewięćdziesiątych, przy czym w początkowych stadiach wielu przedsiębiorców, jak i naukowców odnosiło się do tej idei nie tylko z dozą nieufności, ale nawet z wrogością. Wyniki dwóch przedstawionych w artykule badań na temat społecznej odpowiedzialności potwierdzają, że w polskiej rzeczywistości CSR jest ideą mało znaną i co się z tym wiąże, rzadko wdrażaną
Polish entrepreneurs lack a clear picture of what constitutes corporate social responsibility and often equate it with the Public Relations or charity. In the markets of developed economies stages of creating lasting social responsibility decades, Poland began to talk about CSR in the late nineties, and in the early stages of many entrepreneurs and scientists referred to the idea that not only distrust, and even hostility. The results of two studies presented in the article on corporate social responsibility confirm that in the Polish reality, CSR is a concept little known and therefore rarely implemented.